Audyt sklepu internetowego

Audyt sklepu internetowego
    Add a header to begin generating the table of contents
    Audyt sklepu internetowego

    Różne sklepy internetowe wszystkie mają różne projekty i ten sam pomysł ich podstawową funkcją jest sprzedaż produktów do klientów. Dlatego każdy sklep musi być testowane i analizowane w celu określenia, czy robi pracę, że został zaprojektowany, aby zrobić.

    Jakość strony internetowej jest jednym z czynników, które wpływają na jej pozycję w wyszukiwarkach. Po ustaleniu tej pozycji ma ona wpływ na ilość osób odwiedzających Twoją stronę, a co za tym idzie na ilość osób kupujących produkt. Często zdarza się, że ludzie przechodzą na stronę konkurencji i zamykają koszyk bez sfinalizowania zakupu. W takich przypadkach konieczne jest przeprowadzenie dokładnego audytu strony, który wskaże błędy i pozwoli na wprowadzenie zmian i optymalizacji, które przyniosą wymierne korzyści poprzez zwiększenie ruchu z wyszukiwarek i poprawę sprzedaży.

    Czym jest audyt sklepu internetowego?

    Audyt sklepu internetowego to działanie mające na celu znalezienie słabych punktów i doradzenie właścicielowi firmy, co powinien zmienić, aby zapewnić lepszą obsługę klienta.

    Na całościowy audyt sklepu składa się wiele elementów, które opisujemy poniżej. Oczywiście możesz zlecić wykonanie analizy tylko jednej płaszczyzny sklepu, ale chcąc mieć pewność efektywności działań, warto zlecić kompleksową analizę, r pozwoli na usprawnienie działanie całego sklepu.

    Co daje audyt sklepu?

    Audyt sklepu internetowego to inwestycja, która pozwoli Ci poprawić pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Audyt sklepu internetowego to nie tylko sposób na poprawienie widoczności witryny i ułatwienie przeglądania klientom, ale przede wszystkim na udogodnienie zakupów w sieci dla odwiedzających. Twoim celem jest zapewnienie im pozytywnych doświadczeń i poczucia komfortu podczas zakupów.

    Znajomość mocnych i słabych stron sklepu internetowego jest warunkiem koniecznym do zmiany jego systemów i wdrożenia zaleceń specjalisty. Doprowadzi to do zwiększenia ruchu na stronie sklepu oraz skuteczności różnych form działań marketingowych i promocyjnych.

    Aby klient czuł się komfortowo podczas zakupów w Twoim sklepie, musisz zapewnić mu następujące elementy: Nawigację po Twoim sklepie, odnalezienie produktów i ważnych informacji, takich jak regulamin, koszty wysyłki, podjęcie kolejnych akcji, takich jak dodanie do koszyka, oraz bezproblemowe złożenie poprawnego zamówienia. Każdy problem napotkany podczas szukania konkretnego produktu lub zrozumienia ważnych informacji powoduje, że klient opuszcza Twój sklep.

    Możesz przeprowadzić audyt swojego e-sklepu, aby upewnić się, że działa płynnie i intuicyjnie, a wtedy dostaniesz ich z powrotem.

    Co powinien obejmować audyt sklepu internetowego?

    Prawidłowy audyt sklepu internetowego będzie obejmował podstawowe kroki: * Audyt głównych funkcjonalności strony * Stworzenie raportu z audytu dla głównych funkcjonalności strony * Przedstawienie rekomendacji opartych na wynikach audytu

    Konsultacja jest pierwszym krokiem w celu zbudowania współpracy pomiędzy specjalistą a klientem. Na tym etapie specjalista wysłuchuje obaw klienta i wypełnia krótki briefing, aby sprecyzować cele klienta.

    Analiza sklepu – przeprowadzenie badań, analiza konkurencji, porównanie statystyk, kontrola treści i SEO. W zależności od określenia zakresu działań audyt może obejmować UX (wrażenia użytkownika, jego doświadczenia podczas pobytu w sklepie), SEO lub analizę designu (warstwy graficznej serwisu, interfejsu).

    Website Analytics, SEO dokona wstępnej analizy kondycji sklepu, a następnie przedstawi sugestie, które będą najlepiej dopasowane do potrzeb sklepu. Website Analytics zbada różne punkty danych, takie jak kod sklepu, jego strukturę, ruch na stronie, widoczność w wynikach wyszukiwania, słowa kluczowe.

    Ocena stanu technicznego i ogólnego działania strony obejmuje m.in. test szybkości ładowania sklepu, analizę optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) w zakresie meta tagów, title i description, słów kluczowych oraz linków do stron zewnętrznych. Analiza sklepu przedstawia problemy i trudności oraz proponuje rekomendacje zmian.

    Po przeprowadzeniu audytu sklepu internetowego, raport będzie stanowił dokument końcowy zawierający szczegółowe informacje związane z analizą sklepu, diagnozą problemów oraz konkretne rekomendacje, wskazówki i sugestie mające na celu ich wyeliminowanie. Powinien on zostać przedstawiony w taki sposób, aby wszystkie zawarte w nim rekomendacje zostały w pełni wdrożone w celu zmiany strony.

    Audyt bada sklep i odpowiada na podstawowe pytania:

    • co można poprawić, aby klienci kupowali więcej?
    • jakich optymalizacji można dokonać, aby do sprzedaży dochodziło częściej?
    • jakie działania podjąć, aby sklep był częściej odwiedzany?
    • jak konwertować osoby odwiedzających sklep na aktywnych klientów?
    • czy sklep spełnia standardy i wymogi bezpieczeństwa?

    Oprócz określenia jakie koszty, ryzyka wiążą się z brakiem optymalizacji lub złą przebudową sklepu internetowego.

    Audyt sklepu internetowego krok po kroku?

    Audyt sklepu internetowego to analiza strony internetowej pod kątem poprawności jej działania.

    Audyt UX – użytecznościsklepu internetowego

    Audyt SEO

    Audyt bezpieczeństwa

    Audyt prawny sklepu internetowego

    Audyt UX sklepu i procesu zakupowego

    Głównym problemem dla sklepów internetowych jest to, jak zaprojektować doświadczenie, które jest płynne zarówno na komputerach i urządzeniach mobilnych.

    Proces zakupowy

    Zakupy mają być przyjemne, nawet jeśli nie robisz często zakupów online. Im mniej kroków musisz wykonać, aby zrealizować zamówienie, tym niższy jest „próg działania”. Najmniejszą liczbą rzeczy, które musisz zrobić, jest utworzenie konta. Oznacza to, że nie będziesz musiał ponownie rejestrować się w celu dokonania zakupów. Jeśli zdecydujesz się na rejestrację, będziesz wiedział, że nie będziesz

    Kody rabatowe i kody kuponów są bardzo ważnym elementem procesu zakupowego, dlatego tak ważne jest, aby upewnić się, że są one prawidłowo wykorzystywane. Jeśli używasz ich nieprawidłowo, mogą one zniechęcić ludzi do robienia zakupów w Twoim sklepie internetowym.

    Interfejs użytkownika

    Interfejsem użytkownika to część sklepu odpowiedzialna za interakcję z użytkownikiem. W przypadku sklepów internetowych jest to menu, koszyk, liczne pola wyboru, przyciski i ich wygoda obsługi. Należy przeanalizować intuicyjność interfejsu, szczególnie użyteczność interfejsu na urządzeniach mobilnych. Warto sprawdzić responsywność sklepu, czy kolumny tzw. griedu, skalowanie grafik, zdjęć, ikon i elementów wchodzących w skład interakcji – guziki, menu, formularze itd.

    Używanie wielu wtyczek, modułów, widgetów, aplikacji firm trzecich może spowodować niespójności i zakłócenia w Twoim sklepie eCommerce. Audyt eCommerce UX obejmuje przegląd hierarchii, spójności graficznej i stylów wizualnych elementów na Twojej stronie. Każdy element, który jest częścią wtyczki może nie pasować do wyglądu motywu, może używać domyślnych treści w języku angielskim lub może wymagać tłumaczenia.

    Projekt graficzny, patrzymy na to czy Twój sklep wygląda bardziej jak sklep znanej marki, czy jest robiony w pośpiechu i nie pasuje do nowoczesnego designu.

    Treści w sklepie

    Oryginalny] Audyt Jakości Treści [Link](http://www.google.com/webmasters/tools/quality-audit/) bada opisy produktów i przyjazność treści sklepu dla użytkowników i dla Google.

    Formularze

    W świecie handlu internetowego ważne jest, aby strona nie zmuszała użytkowników do zastanawiania się, co oznacza każde pole. Klienci muszą wiedzieć intuicyjnie, nie denerwując się pytaniami o nawigację po stronie. Inne aspekty to poprawna widoczność etykiet i możliwość sprawdzenia wprowadzonych danych, które wpływają na doświadczenie klienta podczas zakupów. Skomplikowane formularze powinny być również uproszczone. Problemem, którym należy się zająć są porzucone koszyki.

    Analityka internetowa

    Podczas audytowania działalności firmy, ważne jest, aby zrozumieć sam biznes i poznać jego użytkowników. Wiedza ta jest wykorzystywana do optymalizacji strony i narzędzia w celu maksymalizacji przychodów.

    Monitorowanie procesów zakupowych – warto obserwować, gdzie klienci porzucają zakupy w sklepach. Niektóre produkty są często oglądane, ale nie kupowane.

    Fakt, że większość ludzi odwiedza sklep, aby kupić konkretny produkt oznacza, że każdy sklep skorzysta na dostarczeniu klientowi dokładnie tego, czego chce, zamiast zmuszać go do szukania tego samego produktu gdzie indziej.

    Audyt sklepu internetowego SEO

    Audyt optymalizacji sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek nie powinien różnić się od audytu optymalizacji strony internetowej. Sklepy internetowe oferują jednak większą skalę przedsięwzięcia, dlatego najważniejszym elementem jest strona produktowa.

    Audyt SEO pokaże Ci, jakie są najczęstsze błędy występujące w obecności Twojego sklepu w sieci. Przejrzysta strona

    Unikalne treści

    Unikalna treść w Twoim sklepie jest ważna dla SEO, ponieważ pomoże pozycjonować Twój sklep. Audyty SEO powinny sprawdzać zawartość stron, strukturę sklepu oraz opisy produktów.

    Hierarchia treści pomaga wyszukiwarce wyżej pozycjonować Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Powielając opisy konkurencji lub korzystając z tego samego źródła, obniżasz rangę swojej strony. Jeśli Twoja strona nie ma wystarczająco wysokiej pozycji, nie uzyskasz dużego ruchu z wyników organicznych.

    Strona główna

    Strona główna witryny jest istotną częścią witryny i powinien opisać w sposób szczegółowy, co sklep sprzedaje, jakie są jego wartości i jakie są jego mocne strony. Po prostu stwierdzając, co sklep sprzedaje, robi i jakie są jego wartości nie wystarczy, a raczej strona główna powinna przekonać odwiedzającego do zakupu z witryny.

    Strony produktów

    Strony produktowe muszą być sprawdzane pod kątem unikalności opisu, ponieważ będzie to miało duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Treść na stronie produktu jest ważna zarówno dla SEO, jak i dla sprzedaży.

    Blog sklepu internetowego

    Blog jest niezbędnym źródłem treści dla SEO, a także świetnym sposobem na zbudowanie autorytetu dla Twojego sklepu internetowego. Jest to również świetny sposób na dotarcie do klientów. Blog pozwoli Ci również na dostarczanie przydatnych treści, które możesz udostępniać na innych platformach.

    Motyw sklepu (szablon)

    Aby uniknąć ruchu na stronie i zwiększyć jej wydajność, sklepy powinny mieć motyw z projektem sklepu i upewnić się, że ładuje się on szybko i zużywa mniej zasobów.

    Optymalizacja grafik

    [Sklepy](https://en.wikipedia.org/wiki/E-commerce) są zazwyczaj bardzo rozbudowane i posiadają dużą ilość zdjęć produktów i ich wariantów. Wszystkie treści i obrazy są pobierane z serwera w momencie odwiedzin sklepu przez klienta. Zdjęcia, ilustracje czy grafiki użyte w sklepie powinny być zoptymalizowane i przeskalowane do odpowiednich rozmiarów za pomocą odpowiedniego [skryptu](https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Element/script). Każdy obrazek użyty w

    Meta tagi, tytuły, opisy

    Tytuły powinny być tak dobrane, aby były użyteczne dla użytkowników, a jednocześnie zapewniały pozycjonowanie na długi ogon wyszukiwanych fraz. Ważne jest, aby upewnić się, że nie powielasz fraz kluczowych i nie nadużywasz ich.

    Przyjazne linki

    Aby odnieść sukces, sklep internetowy powinien być w stanie tworzyć sensowne i kompleksowe linki semantyczne. Dobry audyt SEO powinien ocenić strukturę linków w sklepie internetowym.

    7. Audyt bezpieczeństwa sklepu internetowego

    Certyfikat SSL

    Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom, należy zastosować w swoim sklepie internetowym szyfrowanie SSL. Certyfikat SSL daje użytkownikom gwarancję poufności danych wymienianych drogą elektroniczną.

    Aby zabezpieczyć odwiedzających Twój sklep internetowy, powinieneś zakupić certyfikat SSL od firmy hostingowej lub skorzystać z darmowego certyfikatu, jeśli Twój hosting udostępnia taką opcję. Certyfikaty SSL są narzędziami służącymi do poświadczania wiarygodności sklepu internetowego.

    Brak certyfikatu SSL w sklepie internetowym może skutkować blokadą sklepu w przeglądarce Chrome i pojawieniem się następującego komunikatu:

    Połączenie nie jest prywatne

    „Atakujący mogą próbować wykraść Twoje informacje ze strony internetowej. Na przykład, mogą próbować ukraść Twoje hasła, wiadomości lub informacje o karcie kredytowej.”

    Jakość hostingu

    sklep internetowy generuje więcej obciążenia dla hosta niż standardowa strona internetowa. Może to mieć wpływ na SEO.

    Dostęp do strony

    Skuteczny audyt bezpieczeństwa powinien skupić się na hasłach, w szczególności na hasłach używanych do konta administratora sklepu oraz hasłach używanych przez klientów. Audyt powinien również obejmować specyfikację systemu sklepu w zakresie administrowania politykami dostępu oraz polityką cyklicznej zmiany haseł. Sklep powinien również egzekwować wymóg stosowania silnych haseł dla klientów zakładających konto w sklepie.

    Stress-test

    Przeprowadzając audyt sklepu, warto wykonać tzw. stress-test. Test taki gwarantuje, że sklep posiada wystarczającą ilość zasobów serwerowych do wykorzystania w przypadku wzrostu popularności sklepu lub podczas promocji z nagłym wzrostem ruchu.

    Audyt prawny sklepu internetowego

    Ważnym aspektem audytu sklepu internetowego są kwestie prawne, takie jak to, jakie regulaminy posiada sklep internetowy, ile pieniędzy pobiera i czy przestrzega prawa. Audyt prawny powinien przede wszystkim sprawdzić, czy sklep posiada odpowiedni regulamin, politykę prywatności oraz czy jest zgodny z obowiązującym w danym kraju prawem.

    Sklep internetowy powinien:

    • być zgodny z nową ustawą o prawach konsumenta,
    • mieć dostosowane karty, opisy produktów i proces zakupowy do nowego prawa,
    • mieć regulamin sklepu bez klauzul niedozwolonych,
    • posiadać wzór odstąpienia od umowy wraz z pouczeniem.

    Dlaczego sklep internetowy potrzebuje audytu prawnego?

    Nowe prawo dotyczące praw konsumentów obowiązuje od 2014 roku. Oznacza to, że sklepy internetowe są zobowiązane do przestrzegania nowych unijnych przepisów konsumenckich, a jeśli nie będą działać zgodnie z tymi nowymi przepisami, mogą pojawić się kary i roszczenia konsumentów.

    Zakres audytu prawnego sklepu internetowego jest ograniczony do: przeglądu regulaminu sklepu, polityki prywatności i cookies oraz procesu zakupowego w sklepie. Analiza stron informacyjnych sklepu, zawartości stron produktowych, procesu obsługi sklepu internetowego oraz treści wiadomości e-mail.

    Aby prawidłowo przeprowadzić audyt prawny sklepu internetowego, należy zebrać informacje o regulaminie sklepu, polityce prywatności i cookies, informacje o zmianach w treści stron informacyjnych, kartach produktów i procesie zakupowym oraz opracować formularz odstąpienia od umowy zgodny z nowymi przepisami.

    Stany różnią się pod względem ograniczeń prawnych dotyczących kupna i sprzedaży rzeczy.

    Kiedy zrobić audyt sklepu?

    Przed wprowadzeniem jakichkolwiek większych zmian w sklepie eCommerce, takich jak wprowadzenie nowych produktów czy zmiana platformy, konieczne jest przeprowadzenie audytu strony. Pozwoli Ci to uniknąć powtarzania błędów i wprowadzić rekomendowane zmiany.

    Dokładny audyt sklepu ujawnia przyczynę spadku ruchu i sprzedaży. W takiej sytuacji, jeśli spadek ruchu i sprzedaży utrzymuje się, oznacza to, że sklep wymaga analizy i wdrożenia działań, które zwiększą jego efektywność. Zanim zaczniemy usprawniać sklep, ważne jest, aby wyeliminować problem. Dzięki dokładnym audytom odkrywamy przyczyny problemów i opracowujemy strategie ich rozwiązania. W ten sposób możemy wyeliminować problem i zminimalizować ewentualne straty.

    Dobrym momentem na audyt witryny jest wprowadzenie na niej kosztownych zmian. Takich jak wprowadzenie drogich, płatnych kampanii reklamowych. Audyt strony pozwoli Ci znaleźć ewentualne problemy z konwersją i problemami.

    Od czego zacząć audyt?

    W pierwszej kolejności należy zdecydować, czy audyt sklepu ma być przeprowadzony samodzielnie, czy zlecony komuś innemu. Jeśli przeprowadzisz audyt samodzielnie, będziesz musiał przeprowadzić wyczerpujące badanie sklepu i jego otoczenia. Konieczne będzie także użycie do tego zadania specjalistycznych narzędzi. Droższą opcją jest zlecenie audytu specjaliście, który przygotuje raport o sklepie internetowym i przekaże go Tobie.

    Zanim firma zajmująca się audytem sklepu internetowego przeprowadzi kompleksowy audyt Twojego sklepu, powinna poinformować Cię, jakie zmiany należy wprowadzić i dlaczego. Powinna również monitorować proces, sprawdzać jego skuteczność i czuwać nad prawidłowym wdrożeniem.

    Podsumowanie

    Jeśli chodzi o firmy działające w Internecie, audyt zawsze znajdzie coś do poprawy, ale ważne jest, aby poświęcić więcej uwagi jakości usług świadczonych na różnych poziomach.

    Masz Pytanie ?
    Odpowiemy na wszystkie pytania
    Udostępnij ten post
    Przeczytaj Więcej Na Naszym Blogu
    Potrzebujesz pomocy ?
    Zaufaj naszemu specjaliście
    Strony www Sanok