Cechy dobrej strony internetowej
Być może planujesz zbudować stronę internetową, ale nie bardzo wiesz, co dalej? Jeśli tak, to warto zapoznać się z naszymi poradami. Pomożemy Ci stworzyć udaną stronę internetową.
Zawartość artykułu
- Spójność budująca wiarygodność witryny
- Poprawność semantyczna strony internetowej
- Bezpieczeństwo i technologiaNajważniejsze elementy poprawiające bezpieczeństwo Twojej strony WWW
- Czym dla ciebie jest strona www?
- Najważniejsze elementy poprawiające bezpieczeństwo Twojej strony WWW
- Szybkość działania strony internetowejJak sprawdzić prędkość wczytywania się strony?
- Jak sprawdzić prędkość wczytywania się strony?
Czym dla ciebie jest strona www?
Zanim poznasz wszystkie cechy strony internetowej dla swojego biznesu, musisz odpowiedzieć sobie na ważne pytanie: Czym będzie ona dla Twojego biznesu? Prawidłowa odpowiedź brzmi: wizytówką. To ona powie, czy Twoja firma będzie w stanie przyciągnąć klientów, czy też poniesie porażkę, bo nie zrobisz na nich dobrego wrażenia. Jeśli Twoja strona nie wygląda na profesjonalnie wykonaną, nie będziesz w stanie stworzyć dobrego wizerunku swojej firmy i przyciągnąć klientów. Dodatkowo, konkurencja może nawet tego nie zauważyć, ale będzie w stanie skopiować Cię i stracisz biznes. Stare powiedzenie mówi, że lepiej nie mieć strony internetowej niż
Spójność budująca wiarygodność witryny
Użytkownicy Internetu są inteligentni i ostrożni. Są inteligentni i podejrzliwi. Wiedzą, co może się zdarzyć, gdy surfują po sieci. Potrafią dostrzec negatywne aspekty strony internetowej i za wszelką cenę ich unikają. Jeśli negatywne aspekty strony przeważają nad pozytywnymi, natychmiast ją opuszczają. Jeśli nie znajdą czegoś dobrego do powiedzenia o stronie, nie będą jej więcej odwiedzać. Czy możesz uchronić się przed tymi zagrożeniami? Przede wszystkim nie należy dopuszczać do takich sytuacji.
Ważne jest, aby Twoi użytkownicy i klienci czuli się bezpiecznie na stronie, którą dla nich tworzysz. Upewnij się, że wygląd strony jest spójny i podąża za stylem wizualnym reklam i materiałów Twojej firmy. Jeśli wszystkie materiały promocyjne Twojej firmy drukowane są w kolorach czerwonym i szarym, układ strony internetowej również powinien być utrzymany w takiej kolorystyce. Tylko w ten sposób można zbudować wiarygodność i przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy zaufają i będą zamawiać produkty.
Poprawność semantyczna strony internetowej
Strona internetowa powinna być zbudowana w oparciu o założenie, że ludzie z niej korzystający są zazwyczaj inteligentni i będą się dobrze wyrażać.
Błędy i literówki napotkane na stronach internetowych mogą nie tylko zniechęcić, ale również stworzyć negatywny wizerunek Twojej firmy. Klient może pomyśleć sobie: „Ta firma nie zna podstawowych zasad ortografii i gramatyki. Z pewnością szkoda czasu na inwestowanie w nich”. Po tym fakcie na pewno będzie żałował wydania pieniędzy na firmę, która nie dostarczy usług o jakości, jakiej oczekiwał. W takich okolicznościach na pewno warto zainwestować w usługi tworzenia stron internetowych lub korekty tekstów. Widać, że warto zainwestować w profesjonalne usługi tworzenia stron internetowych lub korekty.
Najprostszym sposobem na uniknięcie błędów ortograficznych w tekstach jest zatrudnienie kogoś do korekty Twojej pracy. O ile łatwo jest zauważyć błędy we własnym zakresie, o tyle bardzo trudno jest je dostrzec w dokumencie napisanym przez kogoś innego.
Bezpieczeństwo i technologia
Czy znana jest Ci organizacja o nazwie firma „allegro”? Jeśli odpowiedziałeś „tak”, to być może zadajesz sobie pytanie „Dlaczego muszę zlecić stworzenie strony internetowej wujkowi żony mojego siostrzeńca, który uczy w szkole informatyki?”. Jeśli odpowiedziałeś „nie”, to być może zastanawiasz się, czy powinieneś wybrać ofertę z allegro na stronę internetową. W każdym razie, nie powinieneś być zaskoczony, gdy wygląd tego, co otrzymasz nie jest współczesny i odzwierciedla
Twoi klienci nie będą nawet analizować tego, co zamieściłeś na swojej stronie, jeśli zauważą, że wygląda to staromodnie. Zamiast tego pomyślą, że znaleźli się w kapsule czasu i cofnęli się o dwadzieścia lat. Jak można się spodziewać, że Ci uwierzą? Twoja strona musi wyglądać świeżo. Musi udowadniać, że pracujesz na rynku i dbasz o swoją reputację.
Najlepszym sposobem jest zakup produktu w wiarygodnym sklepie internetowym, który podąża za najnowszymi trendami i dba o Twoją prywatność. Szyfrowana transmisja danych jest niezbędna do bezpiecznego dokonywania zakupów. Dlatego ważne jest, abyś kupował w legalnym sklepie internetowym, który posiada certyfikat SSL, który zaczyna się od https i posiada ikonę kłódki.
Istotne aspekty bezpiecznej strony internetowej
Aktualny system CMS oraz jego rozszerzenia
Koniecznie trzeba regularnie aktualizować swoją stronę internetową, zwłaszcza jeśli jest ona oparta na systemie zarządzania treścią. Aktualizacje ulepszają sam system, jak również jego wtyczki. Ponadto zawierają one ważne poprawki bezpieczeństwa. Jeśli nie masz czasu na samodzielne monitorowanie swojej strony internetowej, warto skorzystać z usługi jej utrzymania.
Wersja systemu PHP
Jeśli uważasz, że Twoja strona jest bezpieczna i masz zaufanie do swojego systemu zarządzania treścią, musisz upewnić się, że wersja PHP jest aktualna. Nawet jeśli posiadasz aktualny CMS, istnieje kilka sposobów na sprawdzenie, czy wersja PHP jest aktualna. Najprostszym z nich jest zapytanie firmy hostingowej.
Certyfikat SSL
W maju 2015 roku certyfikaty SSL stały się wymogiem dla każdej strony internetowej, która przeprowadza transakcje online. Oznacza to, że jeśli wejdziesz na stronę, która nie posiada bezpiecznego certyfikatu, przeglądarka powiadomi Cię, że połączenie nie jest szyfrowane. Zostało to szczegółowo opisane w naszym artykule o certyfikatach SSL.
Szybkość działania strony internetowej
Świetna strona internetowa powinna mieć szybkość. Większość ludzi w sieci żyje w biegu i wykorzysta każdą sekundę, którą uda im się znaleźć. Nie mają czasu, aby czekać na załadowanie strony lub na długie wyszukiwanie, aby zakończyć.
Oczekujemy, że strony internetowe będą dostarczane natychmiast i w formacie, który pozwoli użytkownikom szybko znaleźć to, czego szukają. Dlatego konieczna jest optymalizacja treści i mediów publikowanych na stronie, a także staranny wybór firmy hostingowej, która zapewni stronie niemal 100% dostępność i szybkość ładowania.
Jak sprawdzić prędkość wczytywania się strony?
PageSpeed Insights pozwala na sprawdzenie jak szybko ładuje się Twoja strona. Jest to całkowicie darmowe narzędzie od Google, które pozwala np. sprawdzić, jak długo ładuje się Twoja strona.
Test szybkości strony FAST jest przydatnym narzędziem do określenia, czy strona internetowa ładuje się zbyt wolno. Na stronie GTmetrix wynik szybkości ładowania wynosi 90+/100, co oznacza świetny rezultat.
Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zoptymalizować swoją stronę internetową. Pomożemy Ci zidentyfikować i naprawić wszelkie problemy na Twojej stronie.