Co to jest agencja interaktywna?
Istnieje wiele sposobów na stworzenie obecności w Internecie. Warto rozważyć współpracę z agencją interaktywną, która zaprojektuje Twoją stronę zgodnie z Twoimi potrzebami.
Aby dowiedzieć się, dlaczego to najlepszy wybór, przeczytaj nasz artykuł o tym, jak działa agencja interaktywna.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jaki jest zakres działania agencji interaktywnej
- Jakiego rodzaju projekty stron internetowych wykonuje
- Na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę przy wyborze agencji interaktywnej
- Czym powinna charakteryzować się rzetelna agencja interaktywna
- Co to jest software house i czemu nie należy go utożsamiać z agencją interaktywną
- Kto pracuje w agencji interaktywnej
- Jakie są modele rozliczenia w agencji interaktywnej
Stworzenie biznesowej strony internetowej to skomplikowane zadanie, które wymaga zaangażowania zespołu specjalistów: web developera, grafika, copywritera i marketingowca. Aby wszystkie te elementy dobrze ze sobą współpracowały, należy zatrudnić agencję interaktywną. Musisz wiedzieć, jak wybrać odpowiednią ofertę spośród wielu agencji freelancerskich.
Agencja interaktywna definicje
- Czym zajmuje się agencja interaktywna?
- Jaką stronę stworzy agencja interaktywna?
- Wybór agencji interaktywnej
- Software house a agencja interaktywna
- Agencja interaktywna – zespół specjalistów
- Fixed price i Time & Material
- Podsumowanie
Agencja interaktywna definicje
Agencja interaktywna to firma, która specjalizuje się w budowaniu marki online. Opiera się na strategii opracowanej przez klienta.
Do najpopularniejszych usług oferowanych przez agencje interaktywne należą:.
- projektowanie serwisów www i stron internetowych
- systemów e-Commerce i sklepów internetowych
- platformy B2B
- Marketing internetowy i SEM
- konsulting internetowy,
- przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych w internecie
- pozycjonowanie stron internetowych SEO
- prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych
- doradztwo dotycznące hostingu
Agencja Interaktywna opracowała szczegółową strategię marketingową, która pomoże Ci poprawić wyniki Twojej reklamy i dotrzeć do grupy docelowej. Posiadamy zespół specjalistów, którzy pomogą Ci w realizacji poszczególnych działań, dzięki którym Twój biznes będzie wyglądał lepiej.
Tworząc i publikując treści dopasowane do profilu firmy i zainteresowań odbiorców, promuje je w kanałach komunikacji mających największy potencjał marketingowy. Przedsiębiorstwa oferujące pomoc w e-mail marketingu, social media marketingu, SEO, PPC, content marketingu, copywritingu, ze względu na szeroki działania określa się jako agencje full-service.
Agencji świadczących usługi z zakresu marketingu interaktywnego nie należy mylić z agencjami PR i reklamowymi. Mimo, że obie oferują podobne usługi i stosują podobne techniki marketingowe, korzystają z innych narzędzi i mają inne kompetencje.
Agencja Reklamowa specjalizuje się w projektowaniu kompleksowych kampanii reklamowych, które mogą obejmować reklamy radiowe, telewizyjne, prasowe i cyfrowe. Agencja tworzy również reklamy dla produktów, usług i marek z wykorzystaniem dowolnych mediów.
Czym zajmuje się agencja interaktywna?
Wiele osób kojarzy termin „agencja reklamowa” z firmami, które reklamują. Jednak w dzisiejszych czasach wiele osób wybiera media cyfrowe i społecznościowe zamiast tradycyjnej reklamy.
To internet jest najbardziej rozwijającym się medium, które wyznacza trendy w skutecznej komunikacji marketingowej. Chcąc stworzyć swoją przestrzeń dla marki w internecie, powinieneś zwrócić się do agencji interaktywnej. Co odróżnia jej działanie od wielu standardowych agencji marketingowych?
Agencja interaktywna tworzy kompleksowe profile internetowe dla firm. Są to strony internetowe, broszury sprzedażowe i inne treści, które pomagają promować firmę w sieci.
Na przykład osoby, które częściej niż inni zgłaszały się do agencji e-commerce, decydowały się na założenie sklepu internetowego z odzieżą, kosmetykami, żywnością ekologiczną, biżuterią, artykułami spożywczymi, AGD, RTV, meblami, książkami. Są to popularne branże w e-Commerce.
Jaką stronę internetową stworzy agencja?
Zaletą agencji interaktywnej jest to, że może ona dostarczyć strony internetowe praktycznie dla każdego rodzaju biznesu. Nie jest ograniczona branżą, formatem czy funkcjonalnością strony. Zatrudnia jednak osoby, które specjalizują się w różnych dziedzinach informatyki. Możesz więc oczekiwać, że wykonają Twoją stronę profesjonalnie. Zaletą współpracy z nimi jest to, że nie musisz ograniczać się do jednego systemu zarządzania treścią. Mogą Ci zaoferować szeroką gamę platform CMS.
Pod względem funkcjonalności możemy wyróżnić następujące rodzaje stron internetowych:
Blog internetowy
Najlepszym sposobem komunikacji na blogu jest wyrażanie swoich osobistych opinii i pozwalanie innym ludziom na reagowanie na nie. Korzystanie z komentarzy na blogu doprowadzi do tego, że inni będą reagować na Twoje posty.
Strona Wizytówka
Jest to przejrzysta, prosta strona internetowa. Zawiera najważniejsze informacje o firmie. Przeznaczona jest dla firm i usługodawców.
Strona One Page
Jednostronicowa strona internetowa zawiera zazwyczaj tytuł strony, a także skrócony opis działalności, firmy lub produktu.
Strona Landing Page
Landing page, lub microsite, jest samodzielną stroną internetową lub elementem większej witryny. Powinna być logicznym rozwinięciem treści zawartych w reklamie.
Strona dla restauracji
Jest to system rezerwacji i zamówień online dla restauracji, barów i innych lokali gastronomicznych, który pozwala użytkownikom na prezentowanie potraw na zdjęciach i filmach, ustawianie menu według osobistych upodobań i tworzenie niestandardowych menu przez patronów. Strona dla restauracji pozwala również blogerom kulinarnym na zamieszczanie przepisów.
Strona profesjonalna dla firmy
Strony takie jak ta są przeznaczone dla firm, które działają w Internecie, budują relacje z klientami i zapewniają wyniki w wyszukiwarce Google. Strona ta jest szczególnie nastawiona na wyświetlanie atrakcyjnej wizualnie grafiki i realizację rozbudowanej funkcjonalności.
Strona internetowa premium
Strona oparta jest o najnowsze trendy w projektowaniu graficznym i rozwiązaniach usability. Posiada szereg niestandardowych funkcjonalności oraz szereg rozwiązań ułatwiających jej pozycjonowanie w Google oraz ochronę danych.
Strona internetowa sklepu
System ten jest idealny dla przedsiębiorcy, który chciałby posiadać zarówno stronę firmową jak i sklep do sprzedaży swoich produktów lub usług za pomocą jednego panelu.
Wiele osób korzysta z Internetu, aby stworzyć własną przestrzeń i sprzedawać swoje produkty online. Firma zajmująca się projektowaniem interaktywnym dostarczy niestandardowe rozwiązania, które pomogą to zrealizować.
Wybór agencji interaktywnej
Ze względu na rozwój e-Commerce w ostatnich latach, powstaje coraz więcej agencji interaktywnych świadczących usługi z zakresu projektowania stron internetowych i marketingu. Na co więc zwrócić uwagę przy składaniu zlecenia? Jest kilka czynników, które powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze agencji.
Doświadczenie i profesjonalizm agencji
Agencja interaktywna powinna być w stanie pokazać klientom szerokie spektrum prac. Na przykład od strony internetowej dla firm, które dopiero zaczynają swoją działalność, po bloga dla tych, którzy chcą promować swoją markę w sieci. Ogólnie rzecz biorąc, praca agencji interaktywnej powinna umożliwiać klientowi podglądanie postępów i zmian w strukturze strony.
Ciągłość współpracy
Aby odróżnić się od freelancerów, agencje powinny zapewnić stałe wsparcie techniczne i administracyjne. Wsparcie telefoniczne i mailowe, ustalone godziny pracy to duży plus w przypadku projektowania stron internetowych.
Zespół specjalistów
Zakładanie strony internetowej lub sklepu to proces składający się z kilku etapów. Klient najpierw kontaktuje się z agencją drogą mailową, następnie przesyła gotowe materiały, które zostaną dostosowane i zintegrowane z profilem strony lub sklepu. Następnie testowana jest ich funkcjonalność, a strona zostaje uruchomiona.
Firma z doświadczonym grafikiem, web designerem, specjalistą SEO, copywriterem, content marketerem, specjalistą ds. social media i PPC, specjalistą UX, project managerem i content writerem będzie w stanie realizować zlecenia znacznie szybciej niż pojedyncza osoba wykonująca tę samą pracę samodzielnie.
Optymalizacja SEO
W pierwszym sezonie serialu The Sopranos, media społecznościowe są źródłem zagrożenia dla rodziny. Korzystając z tych metod, Tony może zatrudnić agencję, aby wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które odnoszą się do rodzajów produktów, które sprzedaje. SEO jest ważne, ponieważ pozwala Tony’emu budować pozycję w rankingu Google. Nie spodziewaj się jednak, że efekty SEO zobaczysz od razu.
Regularne publikacje na blogu agencji
Prowadzenie bloga na temat pracy agencji interaktywnej to świetny sposób na budowanie pozycji merytorycznego eksperta w dziedzinie projektowania stron internetowych. To potwierdzenie wiarygodności i kompetencji każdego z członków zespołu. Poza tym blog może stanowić poradnik dla osób, które chciałyby skorzystać z usług agencji interaktywnej, ale nie są do końca pewne jaki byłby to zakres.
Cennik usług
Agencja projektująca strony internetowe będzie kosztować klienta. Nie pobiera dodatkowych opłat za wykonanie „próbnego” uruchomienia. Do oszacowania kosztów stworzenia strony internetowej bierze brief od klienta, który zazwyczaj odbywa się drogą mailową. W cenie projektu klient otrzymuje stronę internetową, która zawiera projekt graficzny jednej strony, gwarancję poprawnego działania strony, optymalizację SEO dla wyszukiwarek, instrukcję obsługi strony, pomoc techniczną, umowę na hosting i domenę (ewentualna promocja na usługi zaprzyjaźnionego grafika).
Przybliżony czas powstania strony internetowej
Możesz mieć pewność, że zamówienie strony internetowej otrzymasz na czas. Twoja strona będzie gotowa zgodnie z obietnicą.
Proces wdrożenia strony internetowej jest złożony i wymaga czasu. Od momentu otrzymania przez agencję wszystkich niezbędnych materiałów do wykonania strony internetowej, przygotowanie strony zajmuje od 20 do 30 dni. Cały ten czas poświęcony jest na pracę nad treścią i grafiką oraz na pracę nad strukturą i wyglądem strony. Dodatkowo czas ten jest potrzebny na dobór odpowiednich motywów graficznych i tekstowych oraz na zapewnienie hostingu i ochrony antywirusowej.
Software House a agencja interaktywna
Zdarza się, że software house’y i agencje interaktywne współpracują ze sobą. Choć mają różne role i obowiązki, to mają pewne cechy wspólne.
Firma X jest firmą zajmującą się tworzeniem aplikacji internetowych, aplikacji mobilnych oraz usługami optymalizacji wydajności stron internetowych. Ich specjalnością są aplikacje webowe, aplikacje mobilne oraz optymalizacja wydajności stron internetowych.
Z drugiej strony, agencja kreatywna tworzy tożsamość marki i projekty koncepcyjne. Mogą tworzyć layouty i projektować produkty dla klientów, które sprzedają za pośrednictwem strony internetowej.
Agencja interaktywna – zespół specjalistów
Podejście agencyjne jest świetnym sposobem na szybkie tworzenie stron internetowych, tak długo jak wszyscy rozumieją tę samą wizję. Kiedy cały personel pracuje blisko siebie, jest mniejsza szansa na jakiekolwiek nieporozumienia. A spójność jest ważna dla rozpoznawalności marki, spójny przekaz jest łatwiejszy do wprowadzenia na rynek.
Kto pracuje w agencji interaktywnej?
UX Designer
UX Designer (User Experience Designer) to osoba, która w agencji interaktywnej jest odpowiedzialna za projektowanie doświadczenia użytkownika strony internetowej. To od jego pracy zależy, czy strona spełnia wszystkie funkcje, działa poprawnie, jej wygląd jest spójny i zgodny z oczekiwaniem klienta. Celem każdego projektu strony www jest zapewnienie komfortu w czasie poruszania i nawigacji użytkownika, aby zarządzanie systemem nie sprawiało problemów technicznych i strona nie wymagała poprawek.
Interface Designer
Projektant interfejsów to osoba, która projektuje elementy graficzne na stronie internetowej i łączy je w taki sposób, aby ze sobą współgrały. Odpowiada on za realizację koncepcji estetycznej projektu strony, efekt wizualny oraz jej interaktywność.
Grafik
Agencja Interaktywna ma trudny czas z kreatywnym projektantem, który jest dobry w pracy w świecie projektowania stron internetowych. Osoba ta musi również wiedzieć, jak komunikować się z programistami, w przeciwnym razie projektant stron internetowych będzie ograniczony w tym, co może stworzyć. Projektowanie graficzne jest sztuką przekazywania informacji, zarówno wizualnie, jak i poprzez język. Web Designers tworzą układ strony internetowej przy użyciu różnych programów, takich jak Photoshop, Figma, itp. Edycja zdjęć jest procesem ulepszania i
Web Developer
Web Developer zajmuje się głównie tworzeniem i rozwijaniem narzędzi internetowych, stron i sklepów internetowych. Zajmują się głównie tworzeniem i wdrażaniem kodów oraz oprogramowania dedykowanego do wykonywania określonych funkcji zgodnie z profilem strony, projektują panel nawigacyjny użytkownika oraz przygotowują dokumentację techniczną dla użytkownika. Zajmują się również diagnozowaniem błędów technicznych w działaniu funkcji.
Front-End Developer
Web Designer jest osobą, która tworzy wygląd i klimat strony internetowej. On lub ona ma uprawnienia do projektowania każdego rodzaju strony. Na przykład, strona może mieć menu, zdjęcia, filmy i tekst. Projektant stron używa HTML, CSS, JavaScript i Java, aby stworzyć te komponenty strony.
Back-End Developer
Back-end developer” to osoba pracująca w agencji interaktywnej, która tworzy techniczny „back-end” stron internetowych, aplikacji i oprogramowania. Back-end developer zazwyczaj używa języków po stronie serwera takich jak PHP do tworzenia aplikacji i korzysta z narzędzi takich jak MySQL do pobierania, zapisywania lub zmiany danych i wysyłania ich z powrotem do aplikacji po stronie klienta. Ci ludzie są ekspertami w tworzeniu back-end strony internetowej.
Copywriter
Autor artykułów to osoba, która tworzy artykuły, takie jak treści na strony internetowe, eBooki, eziny, blogi i artykuły w mediach drukowanych. Zwykle zleca się mu pisanie tekstów marketingowych na strony internetowe, artykułów w czasopismach, gazetach i książkach. Profesjonalna agencja interaktywna powinna mieć w swojej ofercie usługę copywritingu. Każdy powinien zlecić pisanie komuś, kto potrafi to robić dobrze. Dobre pisanie to ciężka praca. Trzeba mieć dobre pomysły, dobrą gramatykę, dobrą znajomość języka angielskiego i dobre umiejętności organizacyjne. Więc jeśli chcesz stworzyć pozytywny wizerunek swojej firmy, należy zatrudnić profesjonalnego kopię
Stała cena i czas i materiały.
Od agencji reklamowej agencję interaktywną odróżnia nie tylko medium, ale i sposób współpracy z klientem. Jeden rodzaj rozliczeń to fixed price, a drugi to time and material.
Fixed Price to model współpracy pomiędzy agencją interaktywną a klientem, który polega na tym, że cena za realizację projektu ustalana jest na podstawie stałego cennika usług. Pozwala to na bardzo precyzyjne dopasowanie budżetu do zleconego projektu. Wycena dotyczy zakresu prac, a nie tego, ile czasu zajmie jego wykonanie.
W Time & Material koszt projektu oparty jest na liczbie roboczogodzin przepracowanych przez programistów, a więc klient płaci za efektywne roboczogodziny. Ceny są elastyczne, ponieważ możemy zlecić poprawki, a nie wpłynie to na cenę projektu.
Czytaj dalej wpis Stała cena i czas; Materiały
Agencja interaktywna – najczęstsze pytania
Czy zajmuje się agencja interaktywna?
Agencja interaktywna współpracuje z firmami w zakresie tworzenia i projektowania stron internetowych, SEO i innych elementów marketingu internetowego. Główny nacisk kładzie na tworzenie stron internetowych. Agencja zatrudnia pracowników specjalizujących się w projektowaniu graficznym, programowaniu, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek oraz marketingu internetowym.
Dlaczego warto wybrać agencję interaktywną?
Zaletą korzystania z usług agencji interaktywnej jest to, że zawsze można się z nią skontaktować w celu rozwiązania wszelkich problemów, które mogą pojawić się w projekcie, takich jak problemy z aspektami technicznymi lub chęć zmiany istniejących funkcji. Firma oferuje również personel wsparcia, aby upewnić się, że wszystko przebiega bezproblemowo. Ponieważ mają oni doświadczenie w tej dziedzinie, znają tajniki swojego zawodu i mogą z łatwością doradzić w kwestii tekstu marketingowego lub projektu graficznego. Mogą również zająć się większością zadań administracyjnych, takich jak płace, fakturowanie czy zarządzanie zamówieniami. Więc nie
Jak nawiązać współpracę z agencją interaktywną?
W modelu Fixed Price jest ustalona cena za świadczone usługi. Wstępny projekt rozpoczyna się od przesłania materiałów. Na początku projektu mogą Państwo zgłaszać swoje poprawki i pomysły na nowe rozwiązania. Projekt kończy się, gdy wszystkie materiały są gotowe.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że po lekturze naszego artykułu już wiesz, dlaczego warto korzystać z agencji interaktywnej, gdy chcesz założyć własną stronę internetową. Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące procesu powstawania strony www, wyślij do nas albo wypełnij brief, opisując czego potrzebujesz, a my odpowiemy na niego w ciągu 48 godzin.