Dlaczego klienci nie kończą zakupów w sieci?
Ludzie wkładają produkty do koszyka, ale nie finalizują transakcji. Oto trzy najważniejsze powody.
Dlaczego klienci nie koncza zakupow internetowych?
Prawdopodobnie nigdy nie pomyślałeś, że Twój sklep internetowy może mieć problemy z tym, w jaki sposób przyciąga Twoich klientów. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twoi klienci nie kończą swoich transakcji, może to być spowodowane tym, że nie wiesz, dlaczego opuszczają stronę w pierwszej kolejności. Musisz dowiedzieć się, dlaczego ludzie opuszczają stronę, zanim będziesz mógł wymyślić, jak poprawić sytuację.
Najczęstsze przyczyny porzuconych koszyków zakupowych
„Nie ma możliwości złożenia zamówienia, jeśli nie założysz konta”.
Jednym z powodów porzucania koszyków zakupowych jest brak możliwości zrobienia zakupów bez rejestracji konta. Dlaczego? Dość często klientom nie chce się (lub nie mają czasu) wypełniać formularza rejestracyjnego. Są również tacy, którzy wychodzą z założenia, że więcej do danego sklepu nie zawitają. Jeśli nie chcesz tracić klientów, pozwól, by w Twoim sklepie można było robić zakupy bez rejestracji konta.
Zbyt skomplikowany formularz zamówienia
Kupujący są często zainteresowani wygodą zakupów online. Mogą nie chcieć kupować czegoś, jeśli będą musieli wypełniać wiele formularzy i przechodzić przez wiele etapów. Aby tego uniknąć, sklepy muszą przejrzeć formularz zamówienia, z którego korzystają ich klienci. Czasami klienci porzucają swoje koszyki, ponieważ jest w nich zbyt wiele wymaganych pól. Ponadto, istnieje tendencja do porzucania koszyka, jeśli liczba zakładek w formularzu jest zbyt duża. Sklepy mogą również usprawnić proces składania zamówienia.
Porzucony koszyk w sklepie internetowym
Ukryte opłaty
Innym powodem „porzucenia koszyka” są ukryte lub niespodziewane opłaty. Czy Twoja strona reklamuje darmową wysyłkę? Ale w trakcie realizacji zamówienia odkrywasz, że istnieją dodatkowe opłaty za konkretny rozmiar zamówienia? Czy dodajesz koszt wysyłki do całości? Twój klient jest wtedy zmuszony do zakupu pakietu o rozmiarze, który wybrałby inaczej. Takie działanie nie tylko prowokuje ludzi do opuszczenia procesu zamawiania, ale również ma negatywny wpływ na Twój wizerunek. [Oryginał]: W
Nie ma preferowanych opcji płatności.
Ludzie mają różne preferencje, jeśli chodzi o metody płatności i wysyłki. Jeśli chodzi o płatności, większość użytkowników chętnie dokonuje płatności przelewem online, a także za pomocą PayPal lub BLIK. Inni jednak niechętnie korzystają z PayPal lub płacą kartą kredytową online. Aby ci użytkownicy czuli się komfortowo, zaproponuj im różne opcje. Może to być dostawa pod wskazany adres, dostawa do paczkomatu lub do punktu odbioru.
Trzecim ważnym punktem, który może wydawać się oczywisty, jest to, że Twoja strona powinna działać prawidłowo. Jeśli Twoja strona nie ładuje się szybko lub wyświetla komunikat o błędzie, może to spowodować, że kupujący porzucą swoje koszyki.