Ile trwa założenie sklepu internetowego?
Pytania jak wygląda i ile czasu zajmuje stworzenie sklepu internetowego.
Kiedy przedsiębiorca chce stworzyć sklep internetowy, proces ten zależy od wielu czynników, m.in. od osoby, która stworzyła sklep internetowy, czasu jaki zajmie stworzenie sklepu oraz od tego, czy klient chce zainwestować pieniądze w stworzenie sklepu internetowego.
Czas potrzebny na zaprojektowanie strony internetowej może się znacznie różnić w zależności od poziomu zaangażowania klienta i rodzaju wykonywanej pracy. Jednak strona musi być stworzona na czas, aby uniknąć niezadowolenia klienta, a zadanie może trwać dłużej niż oczekiwano. Czasami klienci mają dużo dodatkowych materiałów, które chcieliby dostarczyć wraz z projektem, dzięki czemu mogą wydłużyć proces projektowania poza normalne ramy czasowe. W takim przypadku stworzenie prostej strony może zająć kilka miesięcy.
Ile trwa założenie sklepu internetowego i jak się do niego przygotować?
Czas potrzebny na uruchomienie sklepu internetowego w dużej mierze zależy od specyfikacji sklepu, a także od tego, jak dużo pracy wymaga konfiguracja klienta i dostarczenie do niego treści. Stworzenie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces, który wymaga zaangażowania kilku stron.
Założenie sklepu internetowego trwa zazwyczaj około 5-30 dni. Jeśli potrzebujesz, aby Twój sklep był gotowy w krótszym czasie, nie jest to niemożliwe, jednak będzie to miało odzwierciedlenie w wyższej cenie.
Uruchomienie sklepu internetowego to proces składający się z trzech głównych etapów: wstępne rozmowy i negocjacje, sporządzenie szczegółowej umowy, analizy oraz poszukiwanie pomysłów i inspiracji. Każdy z tych etapów jest czasochłonny i wymaga zaangażowania wielu osób. W szczególności stworzenie projektu graficznego i aspektów użyteczności strony internetowej zajmuje dużo czasu. W związku z tym dokładny czas potrzebny na stworzenie sklepu internetowego jest różny w zależności od jego złożoności, projektu i funkcjonalności.
Mały sklep wymaga od 5 do 10 dni pracy grafika i programisty.
Stworzenie rozbudowanego sklepu może zająć projektantowi i programiście nawet 30 dni pracy.
Sklep premium to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty
Sklep dedykowany to inwestycja czasowa od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty.
Proces tworzenia sklepu internetowego
Aby założyć sklep internetowy, trzeba włożyć w to wiele wysiłku. Co należy wziąć pod uwagę, aby usprawnić proces działania agencji, a tym samym przyspieszyć realizację całego projektu.
Jedną z najważniejszych rzeczy do osiągnięcia przez agencję e-commerce jest stworzenie strony odpowiadającej potrzebom klientów, a przede wszystkim konieczne jest, aby każdy klient zapoznał się z procesem tworzenia sklepu internetowego.
jak długo trwa założenie sklepu internetowego, krok po kroku
Jak długo trwa założenie sklepu internetowego? Założenie sklepu internetowego wiąże się z kilkoma krokami.
Przed projektem
- Określenie celu sklepu internetowego, jakiego sklepu potrzebujesz?
- Kontakt i wycena sklepu
- Analiza zapytania, oferta z wyceną zakończona podpisaniem umowy.
- Przygotowanie treści i produktów
Etap przygotowania wartościowych treści i produktów do Twojego sklepu internetowego.
Projekt i wdrożenie
- Start projektu, UX, projekt graficzny, wdrożenie, rozwój i testy.
- Optymalizacja i SEO
Google dostosowało swój sklep internetowy do e-commerce, aby zaoszczędzić czas i pieniądze.
Administracja i utrzymanie sklepu
- Administracja, bieżąca pomoc w obsłudze i rozwoju sklepu.
- Rozwój sklepu internetowegoozwój
- Bieżący rozwój sklepu, dostosowywanie do nowych trendów.
1. Przed projektem
Myśląc o fizycznej strukturze sklepu, warto zastanowić się nad jego planem, strukturą, asortymentem, menu i zawartością poszczególnych zakładek. Ważne jest również, aby wziąć pod uwagę ogólny plan sklepu.
Czy wiesz, jaki jest główny cel Twojego nowego sklepu? Jaką grupę docelową chciałbyś przyciągnąć? Jakiego rodzaju informacje chciałbyś uporządkować w sklepie? Co jeszcze chciałbyś osiągnąć dzięki swojemu nowemu sklepowi? Czy posiadasz już sklep internetowy? Czy posiada on dobry system nawigacji? Chciałbyś poprawić prezentację swojej oferty i zwiększyć zaufanie między Tobą a Twoimi klientami?
Budując sklep ecommerce, pierwszym zadaniem jest stworzenie planu sklepu. Polega to na zorganizowaniu procesu tworzenia sklepu. Zakładam, że może to zająć kilka dni, tydzień, lub miesięcy, ale znacznie przyspieszy proces tworzenia sklepu.
2. Wycena projektu sklepu internetowego
Uzyskać kilka cytatów z różnych agencji interaktywnych, uzyskać ballpark szacunek dla sklepu internetowego lub propozycji projektu, dokonać zamówienia i podpisać umowę.
Jak długo trwa budowa [oryginalnej] witryny e-commerce zależy od kilku czynników. Czas dostarczenia treści jest jednym z nich. Czas dostarczenia treści klienta jest czynnikiem, jak również. Na przykład, trudno jest przewidzieć, jak długo potrwa zaprojektowanie koszyka na zakupy, zanim faktycznie zaczniesz pracować nad projektem. Niektóre wózki na zakupy będą trwać dłużej niż inne, w zależności od złożoności koszyka. Będziesz wiedzieć, że jesteś gotowy, gdy
Nie tylko na ostateczną cenę sklepu internetowego mają wpływ początkowe prace nad stroną. Klient pytający o nowe rozwiązania w trakcie budowy strony ryzykuje nie tylko wzrost kosztów operacji, ale także opóźnienie terminu realizacji.
3. Przygotowanie treści
“Content is a King”, czyli przygotowanie interesującej treści. Poświęć czas na przygotowanie wartościowych treści do Twojego sklepu internetowego.
Aby z powodzeniem stworzyć sklep, musisz zebrać następujące elementy: Kopię Planu Treści, Kopię Oświadczenia Wizji, projektantów, programistów, twórców stron internetowych oraz bezpieczny serwer FTP. Klienci dostarczą zasoby potrzebne do stworzenia sklepu.
Przy przygotowywaniu treści do sklepu, możesz oprzeć się na własnych doświadczeniach i wiedzy. Jeśli masz już istniejący sklep, możesz poprosić o radę lub skorzystać z badań zachowań konsumenckich, a nawet przyjrzeć się swojej konkurencji. Ważne jest przy tym, aby dowiedzieć się, czego można nauczyć się od innych sklepów z podobnych branż, a także od sklepów, które odniosły sukces na arenie międzynarodowej. Przygotowując własny sklep, warto zapoznać się z doświadczeniami zagranicznych firm. Mogą one wyprzedzać nas pod względem kreatywności i rozwiązań technicznych.
Każdy [oryginalny]sklep internetowy jest platformą do komunikacji z klientami. Dlatego treści, które są dobre w marketingu mówią o korzyściach Twojej oferty i sprzedają. Treść, która pojawia się na Twojej stronie jest nie tylko dobra dla marketingu, ale również wpływa na Twój ranking SEO. Słowa kluczowe, które pasują do Twojej strony są często umieszczane na początku tekstu i dlatego mogą mieć wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. SEO optymalizuje Twoją stronę dla wyszukiwarek, więc używaj odpowiednich słów i fraz, aby pojawić się na szczycie wyników.
Możesz zatrudnić profesjonalistów do pisania treści tekstowych lub tworzenia obrazów używanych do reklamowania firmy, takich jak zatrudnianie copywritera i fotografa, aby pomóc. Proces ten może potrwać około miesiąca, aby zakończyć.
Do podstawowych materiałów zalicza się:
- Logo sklepu internetowego – najlepiej format wektorowy .PDF, .EPS, .AI lub rastrowy w dużej rozdzielczości .PNG, .JPG
- Teksty i treści – wszystkie nagłówki, treści, dane tele-adresowe, tłumaczenia językowe
- Zdjęcia i ilustracje – zdjęcia w dużej rozdzielczości, aby można je było dowolnie skadrować lub przeskalować, ikonki, pliki do pobrania
Do wdrożenia e-sklepu potrzebne są:
- Dane do serwera – na który ma być docelowo wgrana e-sklep. Dostęp do domeny, panelu hostingowego, FTP, dostęp do bazy danych
- Dostępy do integracji – loginy i hasła do wszystkich narzędzi, które mają być zintegrowane ze sklepem np. bramki płatności, wysyłki, platforma mailingowa
- Media społecznościowe – linki do profili społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter itp.
4. Projekt i wdrożenie
Zaczynamy pracę nad tym projektem! Jest to etap, w którym agencja e-commerce projektuje grafikę, wdraża funkcjonalności, tworzy sklep internetowy na podstawie Twoich sugestii i testuje go przed uruchomieniem.
Projekt
Przy projektowaniu sklepu internetowego należy wziąć pod uwagę to, jak będzie on działał dla klientów. Ponadto, projekt musi sprawiać, że sklep będzie estetyczny, a jednocześnie będzie dobrze funkcjonował dla jego użytkowników.
Po skompletowaniu wszystkich dokumentów i dostępów do serwera, sklep internetowy projektu może zacząć działać. Na tym etapie agencja korzysta z przekazanych przez Ciebie informacji, aby móc szybko i dokładnie zrealizować sklep internetowy. Dlatego bardzo ważne jest, aby już na początku projektu podać jak najwięcej danych dotyczących funkcjonalności.
Duże projekty sklepów internetowych mogą wymagać na wstępie przygotowania makiet UX (UserExperience – „doświadczenie użytkownika”). UX jest to rodzaj szkicu e-sklepu zrobiony w specjalnej aplikacji, który pokazuje architekturę informacji, czyli dokładne rozłożenie poszczególnych elementów sklepu: treści, zdjęć, przycisków, ikonek, formularzy. Jest to starannie zaplanowane i rozłożone w taki sposób, żeby sklep był użyteczny tj. prosta w nawigacji i dostarczała potencjalnemu klientowi dokładnie takich informacji, jakich szuka. Jest to generalnie odwzorowanie sklepu 1:1, ale bez grafiki. Często takie makiety są też interaktywne tzn. mają podlinkowania do poszczególnych zakładek i można sobie po nich klikać jak po normalnym sklepie. Przygotowanie makiety może zaoszczędzić później wiele czasu całemu zespołowi zaangażowanemu w tworzenie sklepu. Gotową i zaakceptowaną makietę przekazuje się do grafika, który będzie odpowiadał za dopieszczenie kolorystyki i kształtu wszystkich elementów, a także przygotowanie odpowiednich plików dla programistów.
Z reguły projekty z mniejszym budżetem pomijają tworzenie makiety i opierają się na bezpośrednim wdrożeniu sklepu internetowego, używając platformy e-Commerce. Agencja, która projektuje sklep może przygotować go według własnego doświadczenia, ogólnie przyjętych zasad użyteczności oraz trendów w e-commerce. Ponad to, jeśli po wdrożeniu sklepu okaże się, że elementy sklepu, opisy wymagają poprawy, lub zajdzie potrzeba przerobienia sklepu można to zrobić w łatwy sposób za pomocą panelu sklepu.
Jeśli wcześniej prześlesz agencji interaktywnej zestaw materiałów projektowych, zazwyczaj poprosi Cię ona o dzień lub dwa na zapoznanie się z nimi przed rozpoczęciem pracy nad Twoim projektem. Dzięki temu agencja interaktywna będzie miała wystarczająco dużo czasu na zebranie niezbędnych materiałów i odpowiednie ich uporządkowanie, co ułatwi finalizację projektu.
Sklepy średnio mają projekt strony internetowej trwa około kilku tygodni, w zależności od wielkości sklepu, ilości produktów, ilości kategorii produktowych oraz tego czy są dodatkowe podstrony do zaprojektowania.
Wdrożenie
W tym momencie projekt sklepu jest kompletny. Zmiany, które można zaobserwować online to główne elementy, które zostały uwzględnione. Obejmują one: Kartę produktu, proces zakupowy, koszyk, stronę internetową oraz układ strony.
Strona główna sklepu internetowego to pierwsze wrażenie, jakie robi na klientach. Daje im ogólne wyobrażenie o rodzaju dostępnych produktów i sposobie organizacji strony. Dlatego ważne jest, aby ten wstępny projekt był atrakcyjny i służył jako dobre pierwsze wrażenie o sklepie. Po tym, projektant tworzy strony, które pasują do wybranego tematu sklepu. Strony te muszą zawierać wszystkie informacje potrzebne do tego, aby użytkownicy mogli kupić oferowane produkty. Należy również stworzyć wersje mobilne strony.
Konfiguracja e-commerce może zająć kilka tygodni, ale potem równie długo trwa rozwijanie samego biznesu. Silnik e-commerce jest zwykle używany do budowania stron internetowych dla firm, i zwykle będzie wymagał programisty internetowego do jego wdrożenia. Biznes
Testowanie
„Z Twoją pomocą” sfinalizujemy treści w sklepie i dodamy niezbędne poprawki. Po zakończeniu tych czynności sklep zostanie wyświetlony na urządzeniach mobilnych.
Podczas przeprojektowania agencja musi upewnić się, że projekt jest poprawny, opisy produktów są poprawne, a wszelkie treści i informacje są dokładne. Jest to również czas na zgłoszenie ewentualnych uwag końcowych.
Po zaakceptowaniu ostatecznych szczegółów, można rozpocząć zarządzanie sklepem lub, w razie potrzeby, dodawać kolejne produkty. Po dodaniu i przetestowaniu produktów, sklep zostaje wgrany na serwer produkcyjny i jest dostępny pod docelowym adresem. Przed uruchomieniem sklepu może minąć kilka dni na wdrożenie wszystkich produktów i upewnienie się, że strona działa zgodnie z oczekiwaniami.
Oczywiście podane terminy mogą się różnić w zależności od tego jak bardzo rozbudowany jest projekt sklepu, oraz jak dużo produktów jest do dodania. Na ostateczne terminy także ma wpływ przebieg komunikacji między klientem a agencją wykonującą zlecenie. Jeżeli komunikacja przebiega sprawnie projekt może zostać zakończony szybciej. W przypadku gdy procesy decyzyjne trwają długo, brak jest odpowiedzi na bieżąco w komunikacji, licz się z tym, że cały projekt może się znacząco wydłużyć i przekroczyć przewidziany budżet.
Założenie sklepu internetowego może być zniechęcającym i trudnym do zrealizowania projektem. Jednakże, sukces tego typu biznesu może również zależeć od wielu przygotowań i planowania.
Ile trwa stworzenie sklepu internetowego WordPress + WooCommerce. Poznaj szacunkowy czas realizacji:
Na czas realizacji sklepu będzie mieć wpływ projekt graficzny oraz jakie ma posiadać funkcjonalności i integracje. Tworzenie sklepów internetowych, podobnie jak w przypadku zaawansowanych projektów stron internetowych może trwać kilka miesięcy. Średnio, możemy przyjąć, że sklep realizowany jest w czasie od 1 do 3 miesięcy w zależności od specyfikacji i wielkości.
Podstawowy sklep internetowy
Sklep podstawowy to nie to samo co tzw. mały sklep, a sklep podstawowy to nie jest zwykły stary e-sklep. Jest to sklep internetowy zaprojektowany z myślą o podstawowej szacie graficznej i podstawowych funkcjach, takich jak interfejs użytkownika, prezentacja produktu i opis produktu.
Założenie sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży zajmuje od 5 do 10 dni. Jest to praca dla grafika i programisty.
Rozszerzony sklep internetowy
Sklep rozszerzony to sklep z rozbudowaną, lub rozszerzoną, stroną internetową. Jest ona zaprojektowana tak, aby wyglądała bardziej nowocześnie, ale posiadała taką samą funkcjonalność jak normalna strona.
– „Rozbudowany sklep internetowy” oznacza, że jego wykonanie zajmuje 10-30 dni dla grafika i programisty.
Sklep internetowy premium
Sklep premium to sklep wysokiej klasy, unikalny, ze specjalistycznymi funkcjonalnościami, dostosowaną grafiką, zoptymalizowany pod kątem procesu pozycjonowania, marketingu i bezpieczeństwa. Czas wdrożenia sklepu premium zależy od indywidualnych potrzeb projektu.
– 30 dni dodatkowej pracy grafika i programisty →
Sklep internetowy dedykowany
Dedykowane sklepy internetowe to systemy „szyte na miarę”, które są projektowane pod konkretne potrzeby danego sklepu. Czas potrzebny na wdrożenie dedykowanego sklepu internetowego zależy od specyfiki projektu, dlatego wdrożenie wymaga bezpośredniego kontaktu z agencją e-commerce.
– wymaga dużo czasu, aby przejść przez proces zatwierdzania →
5. Optymalizacja i pozycjonowanie
Ważne jest, aby agencja e-Commerce zadbała o ogólną pozycję SEO Twojego nowego sklepu internetowego i poprawiła wyniki wyszukiwania Google.
Podczas projektowania strony internetowej zawsze ważne jest, aby zawrzeć na niej treści, które pozwolą odwiedzającym znaleźć Twój sklep. Obejmuje to również działania, które pozwalają odwiedzającym odnieść większy sukces w znalezieniu Twojego sklepu, takie jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i pozycjonowanie sklepu.
6. Administracja i utrzymanie sklepu
Powierz swój sklep internetowy w ręce ekspertów! Raz stworzony sklep internetowy wymaga stałej uwagi, zarządzania, aktualizacji i rozwoju.
Utrzymanie sklepu internetowego nie jest trudne. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, zapewnimy Ci pomoc i wsparcie przez pierwszy miesiąc po uruchomieniu sklepu oraz dodatkową pomoc i usługi zarządzania w przyszłości.
7. Rozwój sklepu internetowego
„Tworzenie sklepu internetowego nie jest wydarzeniem, które odbywa się raz, a potem się kończy. Jest to niekończący się proces ulepszeń, poprawek, korekt i eksperymentów.
Sklepy internetowe dążą do zwiększenia sprzedaży, przyciągnięcia nowych klientów i poprawy współczynnika konwersji.
Rozwój sklepu internetowego obejmuje:
- aktualizację platformy sklepu
- dodanie nowych funkcjonalności do sklepu
- tworzenie i zamieszczanie nowych treści i produktów
- projektowanie nowych elementów graficznych
- rozbudowę sklepu o dodatkowe podstrony
- modyfikowanie istniejących podstron
Podsumowanie
Dobrze zaplanowana witryna e-commerce musi być przygotowana i przemyślana dobrze, aby zminimalizować koszty i zmaksymalizować wydajność. Proces projektowania strony e-commerce może być bardzo trudny i czasochłonny, ponieważ strona musi być stworzona z możliwością obsługi większych ilości ruchu i zamówień.
Stworzenie sklepu internetowego w czasie szybszym niż podany w tekście może być możliwe, ale trzeba iść na kompromisy. Zmusza to projektanta do rezygnacji z niektórych rozwiązań lub ograniczenia niektórych z nich. Oznacza to, że sklep może nie spełniać wszystkich swoich zadań, a jego optymalizacja i pozycjonowanie mogą okazać się nieskuteczne.
Jeśli chodzi o organizowanie mediów organizacji, istnieje kilka podstawowych wytycznych, które sprawią, że praca będzie znacznie łatwiejsza i szybsza. Na przykład, jeśli Twoja strona internetowa jest typowym produktem średniej wielkości agencji, jej wykonanie może zająć dużo czasu. Również projekt graficzny będzie wymagał sporo czasu. Ale jeśli wybierzesz gotowe szablony, które zostały przetestowane przez innych, nie będziesz musiał poświęcać dużo czasu na projekt. Jeśli Twój projekt jest prosty
Sklep internetowy powinien być skonfigurowany w taki sposób, aby wyglądał dobrze, działał sprawnie i zapewniał doskonałą obsługę klienta. Oznacza to, że jeśli chcesz założyć sklep internetowy, musisz być świadomy jego wyglądu, funkcjonalności i obsługi klienta.