Social Media
Media społecznościowe to bardzo popularna platforma reklamowa, dlatego zapraszam do przeczytania tego artykułu, aby dowiedzieć się jak skutecznie z niej korzystać. Według najnowszego raportu agencji digital, korzysta z nich 25,9 mln osób, czyli o 68,5% więcej niż wynosi cała populacja naszego kraju. Jest to wzrost o 11% w stosunku do ubiegłego roku.
Czym tak naprawdę są media społecznościowe?
Książkowa definicja to:
Media społecznościowe to strona internetowa lub aplikacja, która pozwala ludziom dzielić się informacjami z innymi. Dzięki tym witrynom ludzie mogą tworzyć profile, w których mogą publikować zdjęcia, filmy i rozmawiać z innymi użytkownikami. W tych witrynach ludzie mogą nawet prowadzić czaty grupowe z innymi członkami.
Według Wikipedii media społecznościowe to forma komunikacji między ludźmi. Zazwyczaj odbywa się ona za pośrednictwem sieci komputerowej. Jest to również miejsce, w którym marki wchodzą w interakcje z ludźmi. Media społecznościowe są wykorzystywane do różnych celów, w tym do zdobywania informacji o produktach i usługach. Ludzie dzielą się pomysłami i wymieniają informacje za pośrednictwem Internetu i innych urządzeń komunikacyjnych.
Media społecznościowe w czasie rzeczywistym: gdzie jest Twoja publiczność?
Zanim wskoczysz do działań w mediach społecznościowych, warto poświęcić trochę czasu na zbadanie i przeanalizowanie grupy odbiorców, do której chcesz dotrzeć. Pamiętaj, że media społecznościowe to nie tylko Facebook, i możesz nie być w stanie znaleźć swojej publiczności tam.
Podczas wyszukiwania potencjalnych klientów w Internecie, ważne jest, abyś postawił się w ich sytuacji i spróbował zobaczyć, gdzie mogą szukać informacji o Tobie. Musisz być świadomy różnych kanałów komunikacji, z których korzystasz i sposobów, w jakie komunikujesz się ze swoimi klientami, a także powinieneś dowiedzieć się, jak prowadzić swój biznes bardziej efektywnie.
Potrzebujesz Pomocy przy prowadzeniu social media ?
Wypełnij Aplikację, a nasz konsultant odpowie na wszystkie Twoje pytania.
Najważniejsze rzeczy, które przyniosą korzyści Twojej obecności w mediach społecznościowych to dobry plan i dobrze przemyślana strategia. Zapewnią one, że osiągniesz swoje cele i zrealizujesz cele, które wyznaczyłeś. Dorzucę kilka pomocnych pytań, aby upewnić się, że robisz wszystko
- Chętnie poznam Twój pomysł na dany kanał.
- Po co to robisz?
- Czym chcesz się wyróżnić?
- Jakim contentem chcesz się dzielić?
- Na czym Ci zależy?
- Kiedy chcesz publikować treści?
Twój entuzjazm szybko opadnie, jeśli nie będziesz miał planu dla swojego projektu, i prawdopodobnie szybko skończą Ci się pomysły, jeśli nie opracujesz planu dla swojego projektu. Kluczem jest konsekwencja.
Kiedy już wybierzesz odpowiedni kanał, powinieneś skupić się na kluczowych elementach profilu, które pozytywnie wpłyną na postrzeganie Twojego profilu. Nasz artykuł również Ci w tym pomoże: Jak założyć profesjonalne konto? Jakie profile wybrać?
Zdjęcie profilowe i cover photo
Musisz zwrócić uwagę na swoje zdjęcie profilowe i cover photo na portalach społecznościowych. Powinny być one schludne, zadbane, wysokiej jakości, a co najważniejsze pasować do miejsca, w którym się znajdują.
Pierwszą rzeczą, którą można zauważyć na stronie użytkownika na Facebooku jest jego zdjęcie profilowe, ale pojawia się ono w kilku miejscach, w tym w jego news feedzie, obok postów na jego stronie i komentarzy pozostawionych na stronie.
Strony internetowe powinny być wysokiej jakości, odzwierciedlać charakter firmy, a także przyciągać wzrok i intrygować. To one odpowiadają za to, że użytkownicy dłużej pozostaną na Twojej stronie! Zdjęcia lub filmy umieszczone na pierwszej stronie są tak samo ważne jak zdjęcie okładki. Upewnij się, że zdjęcia są wyraźne i jasne!
Uzupełnij/ zaktualizuj informacje na swojej stronie
Wypełnienie profilu na Facebooku prawidłowo jest bardzo ważne dla Twojej firmy. Wypełnienie sekcji “O” może pomóc stronie Twojej firmy na Facebooku uplasować się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Skonfiguruj przycisk CTA na górze strony
Kliknięcie w ten przycisk wyzwala u użytkownika podjęcie określonej akcji. W zależności od rodzaju produktu i usługi, którą oferujesz, powinieneś zastanowić się, czy ten przycisk jest odpowiedni. Jeśli sprzedajesz usługi osobiste, takie jak porady fitness lub planowanie finansowe, możesz użyć przycisku, aby zachęcić swoich zwolenników do umówienia się na spotkanie lub bezpośredniego kontaktu z Tobą. Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, takie jak ubrania czy elektronika, możesz zachęcić użytkowników do zamawiania jedzenia, dzwonienia do Twojego sklepu lub wysyłania zamówień.
Zautomatyzuj skrzynkę odbiorczą
Właściciel firmy, który chce poprawić relacje z klientami, powinien mieć możliwość szybkiego reagowania na ich zapytania i potrzeby. Automatyczne odpowiedzi są szczególnie przydatne w Messengerze, ponieważ informują klientów o tym, kiedy mogą spodziewać się odpowiedzi. Wiadomości o nieobecności w Messengerze informują klientów o najlepszych momentach na kontakt z firmą.
Konfiguracja: Ustawienia strony -> Wiadomości
Automatyczne odpowiedzi Messengera na pytania dotyczące probiotyków na przykładzie Living Food.
Zadbaj o zawartość
Serwis społecznościowy Facebook jest pełen możliwości wyboru. Od albumów ze zdjęciami, pokazów slajdów, opowiadań, filmów czy linków do artykułów. Należy pamiętać, że najciekawsze z punktu widzenia algorytmu Facebooka będą: relacje na żywo, wideo, zdjęcia, teksty oraz linki do artykułów. Ostatnio Facebook zrezygnował z lubianego i bardzo angażującego formatu ankiety, ale nadal jest wiele opcji, tylko pamiętaj, aby często z nich korzystać.
Jeśli chodzi o media społecznościowe, dobrą radą jest poświęcenie trochę czasu na planowanie postów i tworzenie wysokiej jakości treści. W końcu ludzie nie będą chcieli czytać czegoś, co nie jest interesujące. Jeśli chodzi o Facebooka, upewnij się, że Twój profil wygląda atrakcyjnie i komunikujesz się w sposób, który jest odpowiedni dla Twojej grupy docelowej. Oznacza to, wiedząc, jaki rodzaj postu chcesz udostępnić i delegowania coś, co jest związane z tym tematem. Należy również upewnić się, aby zwrócić uwagę na swoich odbiorców i dowiedzieć się, jak oni interakcji z postów i jak się z nimi komunikować.
Przeczytaj więcej o content marketingu: czym jest i dlaczego ma znaczenie.
Analizuj!
Używając odpowiednich narzędzi i śledząc statystyki, możesz zweryfikować założenia swojego biznesplanu i zoptymalizować strategię tak, aby przekładała się na konkretne wyniki. Monitoruj swój biznesplan i upewnij się, że pokrywa się on z rzeczywistymi wynikami biznesowymi. W ten sposób będziesz w stanie upewnić się, że Twój plan jest na dobrej drodze i gotowy do startu, kiedy zaczniesz go realizować.
BIO Link Marketingowy
Bio to mały dokument marketingowy, który możesz przesłać na Instagram. Zawrzyj w nim kluczowe szczegóły dotyczące profilu Twojej firmy, slogan Twojej marki oraz tagi hashtagów, których chcesz, aby Twoi zwolennicy używali w swoich postach i kontach. Upewnij się, że edytujesz swoje zdjęcie i czcionkę, aby poprawić jego wygląd wizualny.
Grafiki do InstaStories
Możesz tworzyć specjalne grafiki dla swoich najpopularniejszych Stories. Dzięki opcji dodawania Relacji do konkretnych kategorii, masz możliwość zadbania o to, aby Twoje treści były bardziej przydatne dla Twoich followersów. Podziel swoje historie na tematy, które zainteresują Twoich followersów i zaprojektuj spójne nakładki.
Wskazówka: Aby zmienić nakładkę krok po kroku, przejdź do “Featured Relationships”, a następnie “Edit featured relationship”. Następnie możesz dodać nakładkę z Twojej rolki aparatu lub wybrać z tych, które są zapisane w tej kategorii.
Spójny content
Nie bądź leniwy i nie trać na jakości treści na swoim blogu. Upewnij się, że wygląd Twojego bloga jest spójny i użyj określonych technik filtrowania lub stwórz przyciągający wzrok kolaż. Możesz również tworzyć zaawansowane kolaże w ramach poszczególnych albumów lub zaprojektować atrakcyjną wizualnie siatkę.
Używaj hashtagów
Warto wspomnieć na wstępie, że hashtagi nie są dla osób tworzących treści, są dla osób szukających treści na Instagramie.
Aby wybrać dobre hashtagi, powinieneś mieć na uwadze kilka rzeczy.
- Do kogo chcemy dotrzeć?
- Czego szuka ta osoba na Instagramie?
- Co przedstawia nasze zdjęcie? (to pytanie jest szczególnie ważne!)
Sugeruję, abyś używał hashtagów w każdym poście. Ważne jest, aby używać różnych. Możesz nawet stworzyć nowe hashtagi, które są ekskluzywne dla Twojego konta. W ten sposób Instagram nie uzna Cię za bota i pozwoli, aby Twoje posty były widoczne dla większej liczby osób.
Warto jednak pamiętać, że na jeden hashtag przypada 30 znaków.
W następnej części napiszemy więcej o hashtagach. Więcej przeczytasz tutaj: Jak poprawnie używać hashtagów na Instagramie?
Utrzymuj kontakt
Aby z sukcesem prowadzić media społecznościowe, należy pamiętać, że celem nie jest tylko publikowanie treści, ale również utrzymywanie kontaktu ze swoimi zwolennikami.
Twórz angażujące InstaStories
Jedną z rzeczy, które wszystkie historie powinny zrobić, to przyciągnąć uwagę i utrzymać zainteresowanie czytelników, tak, że wszystkie historie powinny mieć ten sam format.
Aby nadążyć za trendami na Instagramie, pobierz aplikacje takie jak Unfold, Mojo i Canva.
Jeśli czytasz także: “Pięć sposobów na zwiększenie zaangażowania obserwatorów w mediach społecznościowych”.
Analizuj!
Jak czytać statystyki na Instagramie – czyli jak je poprawnie odczytywać
Uzupełnij informacje
Najważniejszą rzeczą jest stworzenie podstawowego konta i rozpoczęcie pracy!
Aby wypełnić takie sekcje jak:
- Informacje o firmie: branża, wielkość firmy, rodzaj firmy;
- Identyfikator strony: nazwa strony, publiczny adres URL na LinkedIn, Witrynę;
- Informacje profilowe: logo, slogan, cover photo.
Zdjęcie profilowe na LinkedIn powinno być wyraźnym, dobrze oświetlonym zdjęciem uśmiechniętej osoby z profesjonalnie wyglądającym tłem. Tło profilu powinno być przygotowane tak, aby pokazywało markę, którą reprezentujesz. Na przykład, jeśli pracujesz w firmie, która sprzedaje lody, zdjęcie może przedstawiać rożek lodowy.
Prowadzenie social media a aktywność
Aktywność na LinkedIn to kolejny bardzo ważny element profesjonalnej sieci kontaktów.
Na początek, upewnij się, że piszesz używając tego samego słownictwa i gramatyki, co Twoi docelowi odbiorcy/klienci. Chcesz dostarczać wartościowe treści, więc dziel się treściami innych osób. Promuj artykuły innych osób za pomocą hashtagów, aby stały się bardziej popularne i zyskały organiczny zasięg. Ta strategia pomoże Ci również stać się bardziej konkurencyjnym.
Przykładowe pomysły na publikowane treści:
- dzielenie się nowościami z branży
- rady w pigułce, tips & tricks
- relacje, zdjęcia z tworzenia projektów – “od zaplecza”
- tworzenie prezentacji za pomocą Slideshare (narzędzie od LinkedIn)
- treści wideo (do 10 min)
- udostępnianie artykułów z LinkedIn Pulse
Bądź aktywny, publikując i komentując każdego dnia. Możesz polecać inne filmy, włączać się do rozmowy i śledzić interesujące Cię tematy.
Odpowiednie zarządzanie mediami społecznościowymi to wielka szansa dla firmy na osiągnięcie ogromnego sukcesu. Warto poświęcić na to trochę czasu, aby zobaczyć pomyślne rezultaty. Aby dowiedzieć się więcej na temat mediów społecznościowych, zapraszam na naszego bloga do działu poświęconego mediom społecznościowym. Zachęcam również do zapisania się na nasz darmowy kurs mailowy, który uczy jak prawidłowo zarządzać kontami w mediach społecznościowych.